Taman Negera - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lidy Donkers - WaarBenJij.nu Taman Negera - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lidy Donkers - WaarBenJij.nu

Taman Negera

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

18 Oktober 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Taman Negera

13-10-2015
We waren om 03.45 uur thuis en we hadden de wekker om 06.30 uur staan. Om 08.13 uur schoot ik wakker, we moesten de bus om 08.30 uur hebben (de bus naar Taman Negera en we moesten ergens anders in de stad opstappen). Jolien is naar beneden gerend, gebeld naar de organisatie, heel snel onze spullen in de backpacken gedaan, is een taxibusje ons op komen halen waarna we alsnog met de bus mee konden. Oepsie haha. Met onze katerkoppen 3 uur in de bus gezeten en later nog 2,5 uur op de boot. Tijdens deze reis hadden we een homostel uit Nederland ontmoet. Veel zitten kletsen, was gezellig! Hun wilden in de avond wel wat met ons gaan doen, zodoende samen gegeten en de Night Walk door de jungle gedaan. Veel dieren, voornamelijk insecten, gezien (oa een duizendpoot, schorpioen, slangen, termieten, reuze mier, spinnen). Was een leuke wandeling door de jungle.
Bij ons resort zaten 3 backpackers wat te drinken, we raakten met hun aan de praat. Hier hebben we een tijdje mee zitten kletsen. We hadden allebei een vers fruit/groentensapje, even geen alcohol haha ;-).

14-10-2015
Na het ontbijt zijn we met het homostel de jungle gaan verkennen. We hebben bijna de hele dag rondgelopen in de jungle. Ook hebben we de Canopy Walk gedaan, hierbij loop je over een soort touwbrug op 40 meter hoogte. We hebben een mooie wandeling gemaakt en ondertussen hebben we gezellig gekletst.
Na de wandeling moesten we bekijken wat we de dag erna zouden gaan doen. Op aanraden van het reisbureau (in Nederland) zouden we niet naar de Cameron Highlands kunnen vanuit Taman Negera, beter eerst naar Pangkor. We kwamen er echter achter dat dit dus wel kon (Cameron Highlands kom je bijna langs als je naar Pangkor gaat, en naar Pangkor was 7 uur met de taxi). We wilden deze hotels dus omboeken. Gebeld met het reisbureau, dit omboeken zou kunnen maar kostte ons dan 100%. Hmmm, dan laat maar, pakken we wel de dure taxi... Eerst maar eens douche want om 20.00 uur hadden we met de mannen uit Nederland afgesproken. Aangezien we geen geld hadden (je kon daar niet pinnen), ging Jolien aan de balie Nederlands geld wisselen. Ze hoorde een ander stel in de lobby praten over Pangkor. Zodoende op hun afgestapt en gevraagd wanneer ze wilden gaan. Morgen zeiden ze, dus wij: 'Echt waar! Wij ook!! We can share a taxi?!'. Taxi geregeld en scheelt de helft in de kosten. Goeie!
Daarna met de boot naar de overkant gegaan. Lekker zitten eten met de mannen en het was weer echt gezellig!