Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Lidy Donkers - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Lidy Donkers - WaarBenJij.nu

Langkawi

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

21 Oktober 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

19-10-2015
Op naar Langwaki! Dagje reizen: Eerst met de taxi naar het busstation (15 min), bus van 08.00 - 12.00 uur, overstappen naar een andere bus waar we van 13.00 -16.00 uur in hebben gezeten en toen met de ferry/boot naar Langkawi en dit duurde een uur. Op de boot werden we naar boven gestuurd door een jonge man, oke we gaan wel naar boven? Bleek dat dit de VIP room was, zaten we daar met z'n tweeën. Iemand van de crew kwam ons halen en nam ons mee naar de cockpit waarna we vooraan op het dek mochten zitten. Het waaide heel hard maar een mooi uitzicht over de zee en zagen veel kleine eilandjes. Dit was echt een vette ervaring!
Lange dag reizen was het, maar hebben gelukkig allebei veel kunnen slapen.
Het hotel was echt mooi, met een relax zwembad.
's Avonds zijn we even richting de wijk gelopen waar het te doen is, we dachten dat het iets dichterbij was. Uiteindelijk een uur gelopen en alsnog voor een stukje de taxi genomen omdat we niet konden vinden waar we moesten zijn. We hadden met het Nederlandse 'homostel' afgesproken maar die konden we niet vinden. Toen bij een tentje aan het strand gaan zitten want het was inmiddels al 10 uur. Daar zaten we te eten, en ineens stonden ze bij ons aan tafel. Elkaar alsnog gevonden! Een gezellige avond gehad met hen. Daarna zijn we naar een ander strandtentje gegaan. Hier waren ze buiten een vuurshow aan het geven. Mooi om te zien! Daarna richting het hotel gelopen. Onderweg kwamen we een barretje tegen waar het personeel ons riep. 'Nog eentje doen dan?'. Oke, doen we nog een drankje. Hier gezellig zitten buurten met de lokale mensen, daarna naar ons hotel gelopen.

20-10-2015
Vandaag op de motorbike/scooter Langwaki verkennen. Lekker toeren met navigator Jolien achterop. Scooter rijden zoals in die goeie ouwe tijd ;-). Wel even wennen om aan de linkse kant te rijden haha.
We zijn naar ... gereden. Mooi park! Hier hebben we samen een slang vastgehouden/om onze nek laten hangen. Het was echt een tamme slang. Daarna zijn we in de Cable Car, in deze gondel gingen we echt heel hoog omhoog. Het leek alsof je in je Zwitserland was, zo in de bergen omhoog.
Een rondje gaan lopen op het park waarna we bij de tijgers en olifanten terecht kwamen. Hier hebben we een tijger van dichtbij kunnen zien en op een olifant gereden. Dit was echt super leuk!
Toen hebben we een stuk gereden met de motorbike to the crodiles. Ik dacht hier zullen we een paar krokodillen kunnen zien, maaar er zaten er echt zoveel! En alle soorten en maten. Ook hebben we de jumping crocodile gezien, ze lieten een samengesteld pakketje vissen boven het wakker hangen waarna een krokodil omhoog 'jumpte' om het op te eten. Was nice to see!
Daarna naar ons hotel gereden, maar dit was nog ongeveer 1,5 uur rijden... Onderweg naar huis een kokosnoot gekocht en deze in de bar dichtbij ons hotel met Malibu opgedronken. Best drink ever haha!
Vandaag waren we dus onze eigen gids en hebben we zoveel gezien en 110 kilometer op de motorbike gereden. Nice day!
In onze kamer onze spullen gedumpt. Ik wilde uit een tas schone kleren pakken en ik was in deze tas aan het graaien en pakte iets vast wat 'hard en klein' was. Bleek dat dit een kakkerlak was! Iiiieeewwwww...!
Na de snelle douche zijn we naar een tentje van een Nederlandse eigenaar gegaan. Het was inmiddels 10 uur en hier hebben we wat voorgerechtjes to share gegeten.
Tegeb een jongen uit Londen hadden we gezegd dat we daar naar toe gingen. Later kwam hij ook hier naar toe en dat was gezellig. Met z'n drieën zijn we later naar de bar gegaan en dit was echt gezellig. Mooi zitten buurten met het personeel en een Nederlandse en Duitse jongen ontmoet. We zijn daarna met z'n allen naar de club gegaan. Leuke avond gehad!!

21-10- 2015
Oke, hangover. But wake up early in the morning, take a breakfast and a rest again. After, going aroud on the island. Het was onze laatste dag dus op pad om wat dingen (sourverniertjes enz) te kopen.
Met een kater zijn we op eiland spulletjes gaan kopen. We waren allebei moe maar we hadden veel lol om niks haha.
Daarna waren we toe aan een massage, dit konden we echt even gebruiken :-).
Op de weg naar ons gestopt bij onze 'stamkroeg' (zoals we dat noemden). Inmiddels kenden we hier al het personeel en andere mensen die er kwamen. Echt gezellig! Daarna zijn we snel gaan omkleden en later weer terug gegaan naar de stamkroeg. Hier was het echt gezellig!! Veel staan buurten en gelachen. Daarna naar de club gegaan. Leuke avond!!

22-10-2015
Wekker gezet en het was afwachten of we konden vliegen in verband met de mist. 's Morgens alle spullen gepakt, uitgecheckt en op naar het vliegveld. Hier zagen we meteen dat onze vlucht gecanceld was... Onze vlucht is naar een dag verzet (naar vrijdag 23-10-2015 dus). Maaaar dan is het nog maar afwachten of we dan wel kunnen vliegen.
Op zoek gegaan naar een nieuw hotel en daar eerst even gechilld. In de avond zijn we weer naar 'onze bar' gegaan, we noemden het 'De Ketel' haha. Dit was echt een gezellige avond! Twee leuke Duitse meiden ontmoet en met het personeel van de bar was het ook gezellig. Goeie afsluiter van de vakantie!!