Bali (Met Noud & Luuk) - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Lidy Donkers - WaarBenJij.nu Bali (Met Noud & Luuk) - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Lidy Donkers - WaarBenJij.nu

Bali (Met Noud & Luuk)

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

01 Maart 2014 | Indonesië, Denpasar

Anderhalve week doorbrengen met die twee ongelukken in Bali. Bij deze een verslag met over de tijd met Noud en Luuk :-).

Dag 32 (12-02-2014)
Op het vliegveld in Bali kwam ik alleen aan. Ik had besloten om eerst naar Kuta te gaan met Noud en Luuk, dat was alles wat ik wist. Al snel kwam ik 'Hotelservice' op het vliegveld tegen, ik wilde wel even informeren en dan kon ik nog zien. Ze stelde een geschikt hotel voor met zwembad en ontbijt voor een prima prijs. Yes! Geregeld! Taxi naar het hotel genomen, waar ik vriendelijk werd ontvangen. Eerst even gezwommen en toen (ik ging naar de kamer)..... ik kon het niet geloven... (nee, nog niet Noud en Luuk), maar er kwam warm water uit de douchekraan. Een warme douche! Dat was een maand geleden haha, heerlijk!
En jaaa, na het douchen kreeg ik een bericht van Noud dat ze onderweg waren. Ik vond het op een of andere manier spannend hihi. Ze kwamen aan bij het hotel en het was echt zo leuk om ze te zien!!!!! Zoals beloofd had ik een 'Bintang' voor ze klaar staan. Leuk om weer bij te praten. De mannen gingen douche. Daarna zijn we rond gaan lopen, hebben we de Indonesische nasi gegeten en daarna waren we in een club beland. Grappig om te zien hoe de mensen los gingen, hiermee vermaakten we ons wel haha.

Dag 33 (13-02-2014)
Vandaag overdag het centrum van Kuta verkend met de benenwagen. We hebben wat gewinkeld en op het strand gechilld met een biertje. We gingen zitten op een stoel en er kwamen meteen vrouwen op ons afgestormd voor massages, manicure, pedicure, armbandjes... Voordat we het in de gaten hadden zaten ze aan onze voeten, schouders en zelfs aan de oren van Luuk haha. Uiteindelijk kregen ze ons overgehaald: Noud een voetmassage, Luuk een rugmassage en ik manicure en pedicure. Daar zaten we dan haha.
's Middags wat rondgelopen in het centrum, weer in wat winkels en de kraampjes geshopt, en nog een biertje gedronken. Het is immers vakantie!
's Avonds zijn we op stap geweest in Kuta. We zijn naar echt dikke discotheken geweest, eentje was echt heel groot ('Sky Garden'). We keken onze ogen uit, echt zo groot en zoveel mensen!! Mooi avondje!

Dag 34 (14-02-2014)
Eerst hadden we nog wat rondgehangen in Kuta en een Starbucks koffie gedronken. Die konden we wel gebruiken! :-)
Daarna zijn we met de taxi naar Ubud gereden. Onderweg zijn we gestopt bij de koffieplantage. Het was echt interessant om te zien hoe de koffie van Bali geproduceerd wordt. Ook werd er onder andere ginger, vanille, cacao geteeld. Daarna mochten we verschillende theeën en koffie's proeven. Was echt leuk!
In ubud hadden we meteen een goed hostel (door wel van tevoren wat research te doen). Even wat opfrissen en daarna zijn we wat gaan eten en door de stad gelopen. We kwamen bij ergens terecht waar ze bezig waren met geld inzamelen voor goede doelen doormiddel van veilingen enzovoorts. Daarnaast hebben we even de Balinese dans kunnen zien. Daarna zijn we gaan chillen in een 'Shisha Lounge', en omdat we zo lam waren zijn we hier de hele avond gebleven. Mooi even een wat rustiger avondje.

Dag 35 (15-02-2014)
De nacht was mij niet zo goed bevallen. Ik kreeg echt de kriebels in het bed, en de bedden kraakten ook van alle kanten. Vandaag zijn we dan ook verkast naar een andere homestay. Deze was echt mooi. We hadden een kamer in een klein huisje met uitzicht op de rijstvelden. Dat beviel mij al veel beter!
Vandaag regende het, dat was balen aangezien we Ubud wilde verkennen. Dus gingen we eerst maar even een biertje drinken, een soepje eten en een potje kaarten. Toen het droog was zijn we naar 'Monkey Forest' gelopen. Onderweg hebben we mooie rijstvelden gezien. Het 'echte' Indonesië.
In 'Monkey Forest' hebben we veel apen gezien in een jungle-omgeving. Echt een mooie omgeving. En de apen hebben zelfs op onze nek gezeten. Mooi!
Daarna naar de markt gegaan, maar dat was niet zo boeiend.
's Avonds hebben we gegeten in een 'warung' (een tentje langs de weg waar je zowat op straat zit te eten en het eten recht voor je neus wordt gemaakt). Dus echt vers, lokaal eten met een biertje. Daarna hebben we nog een tijdje zitten kaarten hier. Op een gegeven moment wilde ze sluiten, waarna wij naar de 'Shisha Lounge' zijn gelopen. Gezellig gebuurt en gekaart. Leuk!

Dag 36 (16-02-2014)
Op naar Gili T! We werden om 07.00 uur opgehaald, waarna we met de bus en boot naar Gili zijn gegaan. We kwamen pas rond 13.00 uur aan op Gili T. Ading stond ons op te wachten op de haven. Leuk om hem weer te zien! Daarna heeft hij voor ons een homestay geregeld. Dit was een prima en goedkope bungalow op een goede locatie. Echt fijn!
De zon scheen dus op naar het strand! De neef van Agus kwam ik tegen, even mee gekletst. Daarna zijn we aan het strand gaan liggen. Daar hebben we een tijdje met een Nederlandse jongen gebuurt. Op het strand waren ze met een frisbee aan het gooien. Noud ging er bij staan kijken en werd aangespeeld. Frisbee, dat is lang geleden. Ik ging erbij staan en deed ook mee. Luuk even later ook. Dit was echt leuk!! Wat later gingen wat jongens beachsoccer spelen. Noud was al ingedeeld in een team. Ik liep er naar toe en wilde ook wel meedoen. Het was een mooi potje beachsoccer!!
Na de frisse douche gingen we naar de lokale markt waar we hebben gegeten. En daarna gingen we even chillen in een bar aan het strand. Ading kwam hier ook naar toe. Toen we weer wat fitter waren gingen we naar de 'Irish Bar'. Hier kwam ik James uit Engeland weer tegen (voor de derde keer deze reis haha). Vanavond was de party in 'Evolution', dus daar moesten we bij zijn. Ja hier moet ik misschien niet teveel over vertellen... We hebben gedanst als een stelletje debielen: klompendans, polonaise, ..., in ieder geval zo overdreven mogelijk. Haha was echt mooi!! ;-)

Dag 37 (17-02-2014)
Vandaag zo min mogelijk ondernemen: zonnen op het strand, zwemmen, snorkelen, dat was het wel zo'n beetje. Chillen!
's Avonds hebben we met z'n drieën wat gegeten in een tentje aan het strand. Daarna zijn we aan de bar gaan hangen in de Irish Bar met Ading :-). En vanavond was de party in 'Blue Marlin'. Hier zijn we naar toe gegaan en hebben voor een goeie gestapt.
Noud ging wat eerder naar huis en Luuk en Noud sliepen samen op een kamer. Toen Luuk bij z'n kamer kwam was de deur op slot. Luuk bonzen, roepen en doen, bleek hij voor de verkeerde deur te staan. Rik (Nederlandse jongen die we eerder al hadden ontmoet) deed open. Haha, oeps. Daarna kwam Luuk mij halen, en hebben we samen staan bonzen en roepen voor een goeie. Heel de buurt kon meegenieten, maar de deur werd niet geopend... Dus we hadden Noud gebeld, die bleek op het strand te zijn... Noud kwam met de sleutel en we konden eindelijk gaan slapen ;-) (en de rest in de buurt kon ook weer verder slapen).

Dag 38 (18-02-2014)
Ik stond op en voelde aan de achterkant van mijn benen, echt zoveel muggenbulten (ik denk wel 50!!). Dit was echt niet normaal.. Luuk zei: 'Die muggen hebben vannacht de polonaise gelopen op je benen' haha. Dankjewel lieve vrienden...
Vandaag hadden we een snorkeltrip. Met de boot gingen rondom Gili Trawangan, Gili Meno en Gili Air snorkelen. Het was echt heel mooi. Je kon redelijk diep kijken en hebben meerdere schildpadden gezien. Soms kwamen we wel weer die 'prikkwallen' tegen dat was een nadeel. En op Gili Air hadden we geluncht.
Terug op Gili T hebben we eerst even gechilld en daarna een bodymassage genomen van een uur. Ze deden echt heel hard masseren, was een goeie!
's Avonds hebben we wat rustiger aan gedaan. Samen met Rik en Ading hebben we in een loungebar gelegen en gezellig gebuurt. Op een gegeven moment voelde ik me echt niet lekker, ik had het ijskoud dus ik ging naar bed. Ik denk dat ik dikke koorts had.

Dag 39 (19-02-2014)
Het was een beroerde nacht voor mij, voelde me best wel ziek. En zo stond ik ook op. Ik had informatie opgezocht over malaria en ik had zowat alle verschijnselen hiervan. Luuk en ik zijn naar een kliniek gegaan waar ze mij hadden onderzocht op malaria doormiddel van een bloedtest. Het resultaat was negatief. Goddank!! Ik was echt zo blij.
We zijn met de boot terug gegaan naar Bali, en in de haven hadden we de taxi genomen naar Uluwata. De taxichauffeur wist geen geschikt hotel te zitten, hierdoor hebben we echt lang naar een hotel gezocht. Dit was geen pretje... Uiteindelijk hadden we iets gevonden, finally! Na een goede warme douche, gingen we wat eten maar het eten van de jongens viel tegen (mijn kipsalade was prima, maar balen voor de jongens). Aangezien ik nog niet veel beter was, ging ik naar het hotel. Maar weer slapen... De jongens hebben samen nog gezellig wat pilsjes gedronken! :-)

Dag 40 (20-02-2014)
Weer een rotnacht gehad, 's morgens leek het alsof ik een dikke kater had (beetje gek als je geen druppel alcohol gedronken hebt).
Vandaag namen we de taxi naar Seminyak. Hier vonden we gelukkig meteen een goed en fijn hotel. Eenmaal in mijn kamer kon ik mijn bed niet ontwijken. Na het slaapje gingen we rondlopen over het strand, wat eten op het strand en winkelen. Maar dat laatste werd al snel teveel voor mij, dus ik nam een taxi naar het hotel. Dus weer naar bed. Balen...!
De jongens hebben echt lang gewinkeld. Toen ze terug kwamen hebben ze gedoucht en zijn we met z'n drieën in een bar/restaurant gaan zitten. De jongens genoten van een lekkere schnitzel en ik had met moeite een groentesoep op. Daarna was ik weer afgewerkt en gingen de jongens weer samen op pad. Ze gingen even kijken bij een club voor 'Ladyboys', maar dit hadden ze zo gezien omdat ze overal werden aangeraakt haha.

Dag 41 (21-02-2014)
Oohhh ik had zo goed geslapen en ik voelde me ook best wel goed. Zodoende kon ik vandaag ook gewoon met Noud en Luuk mee op pad. Eerst wat gewinkeld in Seminyak en daarna met de taxi terug naar Kuta. Hier konden we weer in hetzelfde hotel terecht, dat was fijn! Noud en Luuk ploften op bed en ik ging even zwemmen. En daarna na een lekker lange douche.
's Avonds voelde ik me weer niet lekker, maar ik wilde wel even mee de stad in. De jongens hadden honger en wilde graag een biefstuk eten. Ik moest er niet aandenken, maar op deze kaart stond ook yoghurt met fruit. Dat was beter!
Daarna ben ik weer naar het hotel gegaan en de mannen op stap in Kuta.

Dag 42 (22-02-2014)
Dag van vertrek. Zo snel gegaan! Ik vloog om 13.00 uur van Bali naar Maleisië (Kuala Lumpur) en de jongens in de avond terug richting huis.
's Morgens had ik ze uit bed geroepen, vond het wel zo gezellig om even afscheid te nemen. Na het ontbijt kwam mijn taxi. We namen afscheid op dezelfde plek waar we elkaar ook voor het eerst zagen (was toevallig).
De mannen konden nog mooi een dagje in Kuta doorbrengen, voordat ze naar het vliegveld moesten.
Op het vliegveld had ik ingecheckt, ben door de douanes gelopen, meerdere malen gefouilleerd, enz. Ben ik in de Duty Free Area, vraag ik waar ik kan pinnen, zeggen ze dat dat buiten kan helemaal aan de andere kant. Ik had geen rooie cent meer op zak, dus ik moest dat wel doen. Dus kon die douane/het fouilleren/m'n tickets 5 keer laten zien weer opnieuw doen. Maar goed, anders had ik een groter probleem.
Het vliegtuig was een stuk beter dan de voorgaande betreft de binnenlandse vluchten (dit is een internationale vlucht).
Op het vliegveld in Kuala Lumpur stond er een Amerikaans stel voor mij in de rij voor de taxi. Ik vroeg waar hun naar toe moesten en dat was in debuut van mijn hotel, zodoende konden we mooi een taxi delen. Dat kwam goed uit!
Het hotel was prima. Niet luxe, maar het zag er schoon en netjes uit. In de kamer ben ik weer op bed gaan liggen en heb 's avonds niks kunnen doen.. Voel me net een bejaarde ;-).

Het was echt leuk met Noud en Luuk! We hebben best veel gezien en zijn een paar keer goed op stap geweest. Het was wel echt balen dat ik de laatste dagen ziek was, aangezien ik eigenlijk nooit ziek ben... (Later bleek dat ik een zonnesteek had, ben in totaal een week ziek geweest).

Na Bali ben ik vijf dagen naar Kuala Lumpur gegaan, in mijn volgende verslag kun je hierover meer lezen.

Kuss van Lidy

  • 11 Maart 2014 - 22:29

    Rik:

    Heerlijk ruw wakkergeschud of liever gezegd gebonst. Haha
    Wat een heerlijk eiland met lieve mensen en schitterend
    Onderwater leven.
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidy

Volg mij op deze website en beleef met mij mijn avonturen in Indonesië, Maleisië & Thailand :-).

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 16358

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 23 Oktober 2015

Maleisië 2015

12 Januari 2014 - 23 Maart 2014

Rondreis Indonesia, Malaysia & Thailand

Landen bezocht: