Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lidy Donkers - WaarBenJij.nu Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lidy Donkers - WaarBenJij.nu

Maleisië

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

01 Maart 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

In Kuala Lumpur ben ik vijf dagen geweest. Ik ging van Indonesië naar Thailand, waardoor ik over Maleisië vloog. Daardoor leek het mij leuk om een tussenstop te maken in Kuala Lumpur. Het verhaal is niet zo leuk, want de halve tijd ben ik ziek geweest (zonnesteek) en hierdoor heb ik niet veel kunnen ondernemen. Dit was echt erg balen!!

Dag 43 (23-02-2014)
Slapen, wat eten, slapen. Toen ben ik naar de dokter geweest, waar bleek dat ik inderdaad een zonnesteek had. Best wel wat medicijnen gekregen, en moet veel rusten en drinken. Dus daarna weer slapen, tv, slapen, internetten, slapen... Erg jammer dat ik de mooie stad niet kan bewonderen, moet het voorlopig doen met deze vier muren in m'n kamer...

Dag 44 (24-02-2014)
Vandaag voelde ik me nog niet goed. Het was al een opgave om naar de ontbijtruimte te gaan, gewoon bang om flauw te vallen. Als ik eenmaal zat moest ik ook even bijkomen, daarna kon ik drinken halen, en daarna een boterham. Met moeite de boterham opeten en veel water drinken, en daarna kon ik weer bijkomen in bed. Ik wilde echt even de deur uit, maar viel alweer in slaap als ik bedacht dat ik moest opstaan.

Dag 45 (25-02-2014)
Deze kamer had ik wel gezien. Dus ik ging m'n spullen inpakken en met de taxi op zoek naar een ander hotel. Uiteindelijk vond ik een goed hotel in de buurt van 'China Town'. Eenmaal op mijn kamer even slapen, douche en ik voelde me iets beter. Ik ben richting China Town gelopen waar ik door de drukke straat met kraampjes heb gelopen. Dit is wel echt heel leuk om te zien! En al die lampjes maken het wel af! Op een gegeven moment ben ik ergens gaan zitten en heb ik lekker naar mensen zitten kijken. Naast mij gingen 4 jongens zitten, ze vroegen of ik bij hen kwam zitten. Oké gezellig! En de rest van de avond heb ik met hun gekletst en mensen gekeken. Dat deed mij even goed!

Dag 46 (26-02-2014)
Ik moest een vliegticket kopen naar Phuket. In deze winkel ontmoette ik een taximan en ik vroeg wat zijn plannen waren voor de rest van de dag. Hij had geen plannen tot 17.00 uur. Ik vroeg of hij zin had om mij Kuala Lumpur te laten zien. En zodoende ging ik samen met hem op pad. Ik heb gezien hoe de koffie en chocolade maken (en mocht ook proeven). Ook heb ik gezien hoe ze verschillende soorten leer maken. En er was een winkeltje met allemaal theesoorten, daar heb ik echt lekkere groene thee op. Leuke dingetjes om te zien en te proeven.
Daarna heb ik de beroemde 'Pretonas Twin Towers' gezien. De taxichauffeur moest al bijna de anderen ophalen, hij vroeg of ik mee wilde. Zij gingen naar de rivier waar je 'flyerflies' kan zien. Oké ik rij wel mee, heb toch niets anders te doen. De anderen waren vijf Russen: twee oudere vrouwen en drie kinderen. Het was een uur rijden, maar onderweg kon de mooie natuur zien en de zonsondergang. Ik zou eigenlijk wachten samen met de taxichauffeur op de Russen, maar nu ik er toch was kon ik net zo goed meegaan. We gingen in het donker op een speedboot over de rivier, we gingen echt heel hard. Vet! Daarna zagen we een bepaalde vogelsoort in de bomen, en wat later zagen we de flyerflies, allemaal kleine lichtjes in de bomen. Het lijkt op kerstverlichting. Dit was wel mooi om te zien!
Daarna terug met de taxi naar de stad. Het was inmiddels donker dus als echte toerist wilde ik met de Pretonas op de foto. Indrukwekkende gebouwen!
Uiteindelijk heb ik gelukkig toch nog wat van de cultuur in Maleisië op kunnen doen en de mooie stad Kuala Lumpur ontdekt!

Nu op naar Thailand (Phuket) waar ik papa en Hanneke weer zie!!! :D

XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidy

Volg mij op deze website en beleef met mij mijn avonturen in Indonesië, Maleisië & Thailand :-).

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 16359

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 23 Oktober 2015

Maleisië 2015

12 Januari 2014 - 23 Maart 2014

Rondreis Indonesia, Malaysia & Thailand

Landen bezocht: