Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lidy Donkers - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lidy Donkers - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

14 Oktober 2015 | Singapore, Singapore

07-10-2015
In Singapore had ik een fijn hotel in de wijk 'Little India'. In de middag ben ik door de stad gaan lopen. En dit heb ik tot aan de avond gedaan. Veel rond gekeken, mensen ontmoet (oa mensen uit Singapore, Indonesiërs, Indiërs en Belgen). Vandaag best wel wat kilometers gelopen volgens mij, ik had namelijk 2 blaren op m'n voeten.
's Avonds wat gegeten bij China Town (Indisch eten) en even naar de pub gegaan waar een live bandje aan het optreden was. Daarna was ik afgewerkt voor vandaag!

08-10-2015
Vandaag met de hop on off bus de stad verder verkend. Wat is het toch een mooie, schone stad!!
Voor het kaartje van de bus ging ik ergens in een hotel informatie vragen. Later de bus gepakt. Toen ik eindelijk lekker zat wilde ik mijn camera pakken. Neeee... hij zit niet in m'n tas. Hoe kan dat nou?! De bus meteen uitgestapt, in paniek een taxi genomen naar het hotel waar ik om informatie had gevraagd voor de bus, en jaa hoor, hij lag hier. Ik was zo blij!!!
Oke, nieuwe poging om met de bus de stad te gaan verkennen. Uiteindelijk veel kunnen zien in de stad.
Later in de middag ga ik weer naar het grote hotel om het uitzicht nogmaals te kunnen bewonderen vanaf het dak. Hier ontmoette ik John uit Californië, en hij was jarig op deze dag! John wilde proberen om samen binnen te komen bij het zwembad (hier mag je alleen naar binnen als je in het hotel verblijft). Hij was denk ik een halfuur aan het praten en uiteindelijk mochten we naar binnen! We zijn een halfuur binnen geweest (zoooo mooi uitzicht! Foto's gemaakt, biertje gedronken) en toen werden we eruit gestuurd haha. We moesten ook gaan want ik had een Night Safari geboekt en ik zou om 18.00 uur worden opgehaald en het was 17.30 uur. John wilde wel mee, oke dan moeten we nu haasten! Taxi genomen, eerst langs het hotel van John voor z'n camera en daarna naar mijn hotel. We kwamen om 18.04 uur bij het hotel en de taxibus naar de Zoo was al aangereden zonder ons. Ohnee! Ze hebben de taxibus gebeld en deze wilde wel ergens stoppen als we nu zouden komen. Uiteindelijk de taxibus kunnen nemen, wat een gedoe haha.
De Night Safari was echt heel mooi! Veel wilde dieren (zoals olifanten, leeuwen, tijgers, nijlpaarden, en nog veel meer). Na de Safari hebben we een dierenshow gezien, was leuk en grappig!
Na de safari zijn we samen naar Clarky (straat waar veel pubs zitten) gegaan. Biertjes gedronken, gelachen en veel gedanst op de muziek van de live band! Erg leuke avond!!

09-10-2015
Little bit a hangover so searching for hangover breakfast: verse noodlessoep en een verso kokosnoot. Daarnaast heb ik lopend de stad nog verkend (2 uur rondgelopen, was op een of andere manier aan de andere kant van de stad terecht gekomen en moest natuurlijk ook weer terug naar m'n hotel).
M'n planning was om met de trein naar Kuala Lumpur te gaan. Bij het checkpoint bleek dat het treinstation ergens anders was en de trein ging pas om 5 uur en dit duurde overigs ook langer dan met de bus. Inmiddels was ik denk ik 3 kwartier aan het rondgelopen en vragen hoe of wat (dit is niet zo erg, maar met een backpack en m'n andere tas meesjouwen was dit minder prettig. Ach ja, goede workout). Later door de immigratiecontrole enz, voordat ik m'n bus naar Kuala Lumpur kon nemen was ik 2,5 uur verder.
Daarna een busreis van 6 uur gehad, onderweg pech gehad. Dit duurde gelukkig niet lang. Farah, samen met een vriendin en twee kinderen, heeft mij later opgehaald op het station in Kuala Lumpur. Het was inmiddels 21.00 uur en we moesten nog eten. Richting het huis van Farah gereden waar we in de buurt Indisch hebben gegeten: Roti Canai, a crispy Indian Pancake. Gezellig zitten kletsen, daarna gedoucht en gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Lidy

Volg mij op deze website en beleef met mij mijn avonturen in Indonesië, Maleisië & Thailand :-).

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 16363

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 23 Oktober 2015

Maleisië 2015

12 Januari 2014 - 23 Maart 2014

Rondreis Indonesia, Malaysia & Thailand

Landen bezocht: