Kuala Kumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lidy Donkers - WaarBenJij.nu Kuala Kumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lidy Donkers - WaarBenJij.nu

Kuala Kumpur

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

14 Oktober 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

10-10-2015
We hadden de wekker gezet, we gingen naar de familie van Farah. Zij wonen in het zuiden van Maleisië, dichtbij Malaka.
Dit was echt een mooie ervaring: De familie van Farah ontmoet en kunnen zien hoe zij leven/wonen. In een redelijk groot huis wonen deze mensen samen en er liepen wel 10 kinderen rond.
De tante en een nicht gingen voor ons een lunch maken. Deze lunch bestond uit rijst met zelfgemaakte chili, verse groenten en vis. Dit was echt smaakvol, het was een leuke ervaring en interessant om te zien!
Daarna zijn we naar de rijstvelden gereden, de omgeving is zo mooi.
Na de rijstvelden zijn we naar de stad Malaka gegaan. Druk bezochte stad met veel winkels, historische monumenten en in de een Taming Sari gegaan (een hoge toren met een ronddraaiend ding waarin je kan zitten, deze gaat 110 meter hoog en vanuit daar kun je de hele stad zien).
Voordat we terug naar Kuala Lumpur reden zijn we naar de familie van Farah gegaan.
In Kuala Lumpur hebben we gegeten met vriendinnen van Farah, ik heb de lekkere salade gegeten die ik in Thailand ook zo lekker vond. Na het eten zijn we naar de petrones towers gereden, echt een indrukwekkend gebouw! Een gezellige avond gehad :-).

11-10-2015
Vandaag zijn we naar de wedding van een vriendin van Farah gegaan. Ik mocht kleren lenen van Farah, baju kurung. Opzich zat het wel fijn, ik voelde me net Sneeuwwitje haha!
De bruiloft was een mooie ervaring, het is zo anders dan in Nederland. Je gaat daar naar toe om te eten (rijstbuffet), later ga je op de foto met het echtpaar en je krijgt een presentje mee. Tijdens de bruiloft voelde ik me echt aangekeken, veel mensen vroegen waar ik vandaag kwam en zij wilden met mij op de foto. Leuk om mee te maken!
Daarna samen met Farah gaan winkelen in de grote shoppingmall, dit was gezellig.
Voor het diner waren we bij een vriendin van Farah uitgenodigd om daar thuis te komen eten. Voor het eten kreeg ik een sarong en een soort blouse aan. De familie had special food (of course rijst, met lekkere groenten, kip, sambal) gemaakt omdat ik kwam eten, en ze waren echt zo aardig. Er zijn denk ik wel 40 foto's gemaakt haha. Tijdens het eten zaten we op de grond en ik moest met m'n handen eten. Dit is echt moeilijk, en al helemaal niet te doen als er 16 ogen meekijken haha. Na het eten zitten kletsen, veel over de cultuurverschillen zitten praten. Interssant! Voordat we gingen wilde ik de kleren uitdoen en teruggeven. Echter, ze wilden dit aan mij geven omdat ik bij ben komen eten. Als waardering. Wauw, dat had echt niet gehoeven, zo lief.
Nadat we afscheid hadden genomen dacht ik dat we naar huis gingen. Twee vrienden van Farah en Farah wilden nog naar Uptown in Kuala Lumpur (het was al 11.00 uur en naar de stad is nog een uur rijden, en de volgende dag moest ik vroeg op om Jolien op te halen). Maaaar nu ben ik hier, dus waarom niet! We hebben een tijdje rondgelopen op de markt en dit was gezellig! Leuke dag en avond!

12-10-2015
Na een kort nachtje heb ik Jolien opgehaald op het vliegveld. Samen met de taxi naar het hotel, spullen gedropt en de stad gaan verkennen. In de ochtend een massage gehad, daar heb ik een uur pijn gehad. It was a little bit strong ;-). Na de massage naar China Town gegaan, een biertje gedronken en de Petronas Towers bekeken.
Rond 17.00 uur moesten we nog lunchen maar we hadden niet zoveel geld meer (16 RM is €3,20). We zagen een Japanner zitten, toch maar even gaan kijken wat ze hadden. Maar dit was allemaal te duur... De eigenaar kwam naar ons toe gelopen en vroeg wat we wilden. We gaven aan dat we maar weinig geld hadden. Hij zei: 'It's ok, don't worry'. Ehhh oke! We zeiden doe maar wat dan voor dit geld. Uiteindelijk kregen we allebei een groentensoepje, salade, rijst met zalm, chickenwings en groene thee ieder 2 glazen. Echt niet normaal haha!
In de avond hebben we een kroegentocht gedaan, dit was echt een leuke avond, en veel mensen ontmoet :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Lidy

Volg mij op deze website en beleef met mij mijn avonturen in Indonesië, Maleisië & Thailand :-).

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 16356

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 23 Oktober 2015

Maleisië 2015

12 Januari 2014 - 23 Maart 2014

Rondreis Indonesia, Malaysia & Thailand

Landen bezocht: